Przy ocenie każdej umowy

Przy ocenie każdej umowy z zakresu prawa autorskiego i praw pokrewnych należy analizować ja dwupłaszczyznowo, pod kątem rodzaju dyspozycji chronionym dobrem (rozporządzającej lub licencyjnej) oraz występowania zamówienia, charakterystycznego dla umów o dzieło.

Warto przy okazji zasygnalizować, iż w praktyce bardzo często niewłaściwie określa się część umów z zakresu prawa autorskiego i praw pokrewnych, posługując się pojęciem zlecenia, które zgodnie z utrwaloną tradycją prawa cywilnego zarezerwowane jest dla kontraktów starannego działania, nie zaś dla transakcji rezultatu, cechujących się powstawaniem nowego dzieła, będącego utworem lub przedmiotem praw pokrewnych.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>