Zarządzenia przewodniczącego

Zarządzenia przewodniczącego dotyczące biegu sprawy, zwłaszcza wydawane w związku z wpłynięciem do sądu jakiegoś pisma, noszą w praktyce nazwę „dekretacji”. Dekretacji dokonuje się z reguły na danym piśmie, jeśli jednak pismo podlega zwrotowi, należy ją zamieścić na osobnej karcie dołączonej do akt. Nie należy również umieszczać żadnych zarządzeń na włączanych do akt sprawy dokumentach. Natomiast przy każdej dekretacji należy pamiętać:

– o wyznaczeniu sekretariatowi terminu do przedstawienia akt sprawy

– o zapewnieniu kontroli wykonania wydanego zarządzenia.

Jeśli chodzi o zarządzenia sądu, to brak jest wprawdzie podstawy do zastosowania względem nich uregulowania dotyczącego postanowień oraz zarządzeń przewodniczącego, przyjąć jednak trzeba, że z celu takiego zarządzenia wynikać powinna wskazówka co do formy jego wydania

i sposobu jego notyfikacji. Zarządzenia te nie podlegają osobnemu zaskarżeniu, jednakże strona, zaskarżając orzeczenie kończące postępowanie w sprawie, może się jednocześnie żalić na wydanie (bądź niewydanie) przez sąd zarządzenia.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>